384 dagar kvar i USA

Hittils går det jättebra för mig och trivs hur bra som helst! Har jobbat måndag-torsdag 8-3. Jag och barnen har mestaldes hängt vid poolen, som alla i området får hänga vid. I fredags jobbade jag bara 8-12 för att Hostfamiljen skulle iväg hela helgen. Denna resan hade de bokat upp med deras vänner innan de visste att jag skulle komma till dem så därför fick jag stanna hemma. Men det var skönt efter en lång jobbvecka och jag kunde istället göra saker som jag ville. 

I fredagskväll träffade jag en annan Au Pair från Tyskland, som nästan bor granne med mig. Min Hostmum är vän med hennes Hmum, så därför tog vi kontakt med varandra. Ganska kul att här träffar man människor som man aldrig har pratat med eller sett innan men ändå så känns det som man har känt varandra länge och hittar på roliga saker med varandra. Hursomhelst, "min granne" och jag åkte till ett stort köpcenter ungefär 15 min från oss. Där åt vi på Cheesecake Factory! (kan nu bocka av detta på min TO DO LIST)Maten var hur god som helst och cheesecaken ännu bättre! Jag har nog aldrig varit så mätt som jag var då efter att vi hade lämnat det stället. Efter det gick vi in i en massageaffär i köpcentret, där man fick testa olika massagestolar osv. När vi gick ut därifrån kollade vi på klockan och då såg vi att vi hade varit där i 1 1/2 haha! Det var alltså sååååååå skönt.

Imorse körde jag till banken och fixade ett nytt bankkonto. Ska snart bege mig iväg igen för att köra en runda och kanske gå in på dunkin donuts. (som också är med på min TO DO LIST) Ikväll ska jag äntligen ut och springa en runda (hoppas jag hittar tillbaka) -  sen bara ta det lugnt!
Imån kväll har jag mitt första AU PAIR möte, som vi har 1 gång i månaden där man hittar på olika roliga saker med varandra. Imån får jag alltså möjligheten till att träffa andra au pairer i mitt område :) 

Min To Do List som jag ska försöka hinna med under mitt år här i USA:
(kanske kommer läggas till saker och  om ni har några tips - säg gärna till!)

Starbucks
Dunkin Donuts
Order Pizza/thai/kines food to the door
cheesecake factory
go to the cinema
See a fotball and baseball game
Try surfing
Swim with dolphins
IKEA
stand under the hollywood sign
Celebrate holidays such as - thanksgiving, halloween, Christmas, New years eve, 4th of july
College life
Go on a real america date
Go on a concert
SKYDIVING

 

To do in NY:
walk on the brooklyn bridge
try a yellow cab
Madame Tussauds
picknick at Central Park
See the how I met your mother resturant and apartment

 

Places that I would like to visit:
DC
New york
Boston
Disney world
Niagara falls
Helicopter tour to Grand Canyon
Miami/florida
Californien - lasvegas, LA, hollywood and so on..
North Carolina (one tree hill tour)

 

CIAOOO
Mormor
2014-08-16 @ 22:18:35

Det låter som du har det toppen hittills! Jättekul att träffa andra aupair-tjejer. Vilken lista .... tur du ska va ett år!!! Kram o puss

Angelica
2014-08-16 @ 22:41:49

Jag har också hört att det är väldigt fint i Skydiving :)

Svar: haha, ojdåå;)
Emelie




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0