JAG LEVER!

Har nu äntligen tid för att skriva ett till inlägg! De första fem dagarna har jag varit i New York, "training school". Det bestod av långa dagars utbildning om barns hälsa och safety samt Hjärt och lungräddning! I torsdags (dag 4) åkte vi från skolan - in till City och I LOVE NEW YORK!! Det var sååååå häftigt och vi åkte upp i Rockefellercenter!! 
I fredags (dag 5) var dagen då jag träffade värdfamiljen! Först tog jag bussen kl 9.00 från "skolan" in till new york, som tog ca. 2 h. Sen bytte jag buss från NY till New Hampshire. Jag var framme vid klockan 8 på kvällen och jag åkte till NH för att värdfamiljen var på semester där, vid deras lakehouse! Så åkte mestadels buss hela dagen. Värdfamiljen är helt underbar och barnen har mycket energi men jättegulliga!! Hela lördagen umgicks vi och lärde känna varandra genom att starta dagen med att fiska tillsammans, för att barnen var med i en fisketävling. Efter det åt vi lunch på en restaurang, sen spenderade vi resten av dagen på stranden! 
I dag (söndag) lämnade vi deras lakehouse och åkte hem till Sudbury, deras hem! Så har äntligen internet och har nu packat upp alla mina saker! Jag har också kört en runda idag och Värdmamman tyckte att jag var en väldigt duktig bilförare😏 
Imån(måndag) börjar mamman och pappan jobbet, så det blir min första jobbdag då jag ska passa alla tre barnen från kl 8-3! 
 
Här kommer lite bilder ifrån när jag var i NY med de underbara tjejerna som jag träffade på skolan och som också kommer att bo i Massashusetts💗
 
 
 
 
 
 
 
Elke
2014-08-12 @ 06:55:09

Lycka till!

Svar: Tack!:)
Emelie

Lotta
2014-08-12 @ 08:45:49

Skönt att höra att du mår bra och att du verkar trivas. Din familj hemma i Svedala följer med spänning din blogg :). Bilder är så fina och det är roligt att få ta del av det du ser over there! :)

Mormor
2014-08-12 @ 10:44:39

Jättekul att läsa och följa din blogg. Verkar som du trivs som fisken i vattnet...! Va skönt att det verkar funka med din nya "familj". Hoppas du får jobba lite lagom och ha lite fritid oxå! Puss o kram

Svar: Ja det är jättebra här!:) puss!
Emelie

Minne
2014-08-12 @ 21:31:08

Hej gumman, vad roligt att se och höra att du mår bra! Kam tänka mig att USA är ett land för dig. 😜 Ingen modellagentur som har tagit dig ännu???? Ska bli så roligt att följa din resa här. Här är söt bara bra, det tvättas och packas inför resan till Kreta på torsdag, ska bli såååå skönt!!!! Var rädd om dig och ha det bäst! Pussar och kramar i massor från oss alla. ❤️

Svar: Hej! Ha det så kul på Kreta! Tack så mycket, det ska jag! pusssss! :*
Emelie

Monne
2014-08-12 @ 21:32:24

Minne, vem är det???? Ha ha ha... Det är ju jag MONNE!!! 😘

Mormor
2014-08-16 @ 12:37:44

Hej Emelie! Hur går det med barnen? Förstår ni varandra - kanske inte helt lätt med amrerikanskan. Har du inga kort på familjen som vi kan få se? Är "jobbet" betungande eller går det som en dans? Tänker jättemycket på dig! Puss o kram

Svar: Hej mormor! Det går jättebra och jag förstår i stort sätt det mesta dem säger:) Ibland kan de bråka mycket med varandra, men de lyssnar på mig när jag säger sluta. Ska försöka ta kort på dem, när de är tilllbaka! Saknar er! puss och kram
Emelie




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0