2 månader i USA

Imån har jag varit i USA exakt 2 månader, och livet äger på andra sidan jorden! 
 
Det som bland annat har hänt sen senaste uppdateringen är att jag har provat på "apple picking" med andra au pairer. Det var helt ok:)
 
Förra fredagen bowlade jag med Sarah, på lördagen åkte vi till stranden och solade. Det var runt 30 grader och det var ganska sjukt med tanke på att det nu är höst. Men det var troligtvis den sista helgen på detta året som vi kunde spendera dagen på stranden! 
 
I söndags var min första match med damlaget. jag har alltså börjat spela på söndagar också, som är mer seriösare och på 11-manna plan med ett div1 lag!! Var himla kul, och vi vann med 6-4 och jag gjorde hattrick😏 Det var också kul att träffa amerikanska tjejer och de var väldigt trevliga! Men jag kommer forfarande spela varje onsdag med killarna också!😊
Efter matchen träffade jag Elin i Boston, och vi såg en baseboll game!! REDSOX. Var väldigt häftigt men inte så intressant att titta på. Men ännu en sak att bocka av på min "att göra lista" vill också hinna se football och basket games under mitt år här i amerika!
 
Igår åkte jag till köpcentret med en kompis och eftersom att vi har köpt en plattång där, så får vi går dit varje mån-tors och de fixar håret gratis på oss. Så igår gjorde de lockar på mig😄
 
Denna helgen jobbar jag ingenting, så ikväll ska jag ut och äta med Kim och sen ska vi se filmen Annabelle, som verkar vara en väldigt skrämmande film!!
Imån ska jag besöka IKEA❤️ med sarah😁 IKEA är ungefär en timme från oss!
På söndag har jag match på morgonen, sen får jag se vad som händer efterråt.
 
hoppas ni alla har det bra där hemma, miss you all!😘 
Apple picking 
 
Bowling😜
Breakfast😍 
 
Baseball 
 
 
 
Mormor
2014-10-09 @ 11:51:58

Hej Emme! Det är så kul att följa din blogg och att du mår bra och får uppleva så mycket. Hattrick - wow!!
Vi är imponerade o säkert dina lagkamarater oxå. Ja Morfar o jag hade en helt ortolig vecka i Rom som var en riktig turiststad, massor av folk överallt + bilar och vespor o MC. Aldrig sett på maken!! Vi hade en riktigt bra sommarvecka med en massa kultur förstås. Puss o kram miss You too!!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0